måndag, september 18, 2006

Kanske är jag bara ensam

Så mycket trevligare allt blir med lite sällskap och något att se fram emot. Fick en lurvig, blöt, smutsig och väldigt kelsjuk katt i knät när jag satt med skoljobbet. Så om raderna sitter snett så skyller jag på katten. Sen kom Boll hem och hon städar! När Will kommer så ska vi åka in till stan och handla höstgarderob. De har visst vuxit ur sina kläder. Igen. Själv behöver jag nya gummistövlar. De jag har är otäckt hala och har sprickor. Stövlar ska vara robusta och vattentäta. Annars kan jag ju lika gärna gå med högklackat i skogen.

Vad trevligt det är med rena fönster. Tvättade några i går, bland annat här i datorrummet. Otroligt vad skönt det kan vara att se ut genom ett rent fönster. Blicken fastnar inte i något. När man bor på landet skulle man ju kunna tro att fönstrena inte blir lika smutsiga som inne i stan. Men det är nog värre här. Flugskitar, damm, spindelnät och elände.

I morgon är det redovisning. Jag har gjort färdigt och skrivit ut och plockat ihop. Sen är det bara det där tjatiga kurspmet kvar. Att skriva ihop något är inga problem. Men så måste jag ju ha med källor också. Men jag har en vecka på mig så det ska väl ordna sig.

2 kommentarer:

Linda sa...

Det är allt bra synd att vi bor så pass långt borta från varandra. Blir ju svårt med spontanbesöken.
Men angående onsdag så kan jag nog inte. Ska på guidning på Konstmuseet på förmiddagen och sen jobbar jag på bibblan kl 13-16.
Vad sägs om imorgon runt kl 12.30 eller kanske på torsdag? Jag kan innan kl 13 sen är det dags att jobba igen.
Fredagen verkar vara helt öppen..

Linda sa...

Hur är det fatt Cathrin?
Du låter inte riktigt glad...
Hoppas vi kan fika i veckan, kram