söndag, november 05, 2006

Pysslig = inte jag

Jag kan inte sy. Det är bara att inse att det är en färdighet som inte är min. Jag mätte, strök och var noggrann men det blev i alla fall snett. Jag har gått rätt länge och planerat för att sy gardiner till garaget och i dag satte jag mig vid symaskinen. Det skulle bli två gardiner eftersom det finns två fönster. Men jag gav upp när den första blev sned. Jag blir så trött. Varför går det inte? Varför är inte jag en sån där pysslig människa som kan få till saker så de ser snygga ut? Vissa saker går ju. I somras byggde jag en sandlåda till barnen som blev helt okej. Och jag kan få till saker när jag sitter vid datorn. Men pyssel och sy och sådant blir alltid bara pannkaka. Varför?

Mina två kompisar U och M och jag har ända sedan gymnasiet haft som tradition att vi byter julklappar med varandra som vi tillverkar själva. En kul idé. Mycket bättre än att köpa saker. Men jag får ju aldrig till det som jag vill. Jag vill göra snygga, användbara saker. Men det blir mest papp av det.

Idéerna börjar tryta också. Vi har ju hållt på i ca 15 år. Kan man virka en boll? Fast jag kan inte virka. Nåt litet och smart vill jag göra. Men vad?

2 kommentarer:

Linda sa...

Kanske du kan tälja ett instrument?
haha, kanske två maraccas?

Nisse sa...

Ha ha... ja det vore nåt det.

Maraccas är ju annars rätt enkelt att åstadkomma :0)