måndag, november 13, 2006

Fårhundar eller kanske nåt annat

Igår såg jag en man som var ute och gick med sina två hundar. Den ena var en bullterrier, en sån där vit hund med stort huvud, och den andra var någon grålurvig sak. Jag tyckte att bullterriern var ovanligt stor, den nådde över knät på mannen. Till saken hör att jag är lite närsynt. De kom från en affär och han hade bra pli på sina hundar för ingen av dem var kopplad. Han sa något åt dem och viftade lite med handen så kom de skuttande efter. Jag gillar ju hundar så jag tittade naturligtvis lite extra. Speciellt som bullterriern var så ovanligt stor. Men när jag kom närmare så såg jag att det inte alls vara hundar, utan getter. Undrar om han hade dem med sig i affären eller om de satt lösa utanför och väntade. Undrar också om han har dem inomhus eller om de bor i en lagård. Lustigt.

3 kommentarer:

Linda sa...

Kanske de var gethundar...
Jag vet den var skitdålig.
(MÅSTE sluta med alla dåliga ordvitsar, MÅSTE sluta...)

Nisse sa...

Ja... gethundar, eller en gettestor bullterrier kanske... ha ha

Linda sa...

Ha ha ha ha ha.
Jag tar tillbaka det jag skrev om att sluta med ordvitsar. Jag tänker ALDRIG sluta med ordvitsar.