tisdag, november 28, 2006

Ge mig ett tips

En fråga. Någon? En kvinna vid namn Kerstin bor i en mellanstor stad. Hon lever ensam efter att ha skilt sig från sin andra man. Att han lämnade henne är som att ha vunnit högsta vinsten tycker hon. Hon njuter hejdlöst över att leva själv och få ägna sig åt sitt jobb som hon älskar, sina intressen och njutningar. Hon är någonstans mellan 35 och 45, lite överviktig, blond, gillar högklackade stövlar och jobbar på ett förlag. Hon är väldigt kulturell, läser massor, är med i en bokcirkel och älskar att diskutera. Hon njuter också mycket av kulinariska utsvävningar. Ett annat nöje är att dricka ett glas vin, läsa en bra bok och samtidigt lyssna på musik. Det enda hon saknar i sitt liv är sex.

Okej, nu till frågan. Vad lyssnar hon på för sorts musik?

Enligt min räknare har över fyrahundra varit inne på min blogg. Några måste väl kunna ge mig bra tips på musik som passar denna kvinna. Ska det vara musik som känns typisk för hennes person eller kanske överraskande? Svulstigt eller mjukt? Visor eller pop? Opera, klassiskt eller punk? Allra helst skulle jag vilja ha namn på kompositörer, artister, låtar, inte bara en musikstil.

Tackar allra ödmjukast på förhand.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att hon lyssnar på Sting. I hemlighet fantiserar hon om honom också. På DET DÄR viset.
För övrigt tror jag att Kerstin skulle gilla Mona.
http://kiremik.blogspot.com/2006/10/karaktr-3.html

Anonym sa...

Sting... ja, det kan du ha rätt i. Hon kanske känner Mona :0)

Linda sa...

Hm...jag tror hon gillar många kvinnliga sångerskor som är lite mjukt. Sen kan jag se henne gå på konserter med typ argentinsk folkmusik eller typ sånt.
Sen för att späda på Skugges fördomar om vänsterkultumänniskor så säger jag att hon gillar Wiehe och så tycker hon om att lyssna på Rikard Woolf när han sjunger Piaff haha.

Anonym sa...

Ja Linda, jag såg nog nåt sånt framför mig tror jag... Fast hade svårt att sätta ord på det.