måndag, november 13, 2006

En bula i huvudet

Jag skulle hämta barnen vid skolan i dag. Will slutade klockan två så jag satt i bilen och väntade. Men han kom inte. Efter en stund gick jag och frågade en lärare och hon sa att han redan hade åkt hem för att han mådde dåligt. Farmor eller mormor hade hämtat honom. ??? Jag kollade mobilen. Jo, den var okej. Ringde farmor som berättade att han hade ramlat och slagit sig i huvudet och att hon hade åkt och hämtat honom. Varför ringde ingen till mig eller Erk? Jo, farmor hade försökt ringa mig, sa hon. Men ingen hade ju ringt. Fast det var inte så konstigt för hon ringde på mitt gamla mobilnummer som jag inte har använt på flera år. Nu var det ju ingen större fara. En stor bula i bakhuvudet och lite ont men troligtvis inget värre. Men borde inte skolan alltid ringa föräldrarna? Och borde inte farmor kunna hålla reda på sina barns och svärdöttrars telefonnummer? Sånt här får en ju att fundera på hur det kan bli om nåt värre händer. Tänk om jag inte får reda på det förrän det är för sent. Usch så hemskt.

Jag har programmerat i dag. Massor. I Flash. Känner mig duktig och trött. Det är jobbigt att använda hjärnan så mycket. Men kul att kunna göra saker.

Inga kommentarer: