tisdag, november 28, 2006

Mål

Om jag skriver upp mina mål för i morgon här på bloggen så kommer jag inte undan lika lätt. Jag är mycket bra på att inbilla mig att jag ska göra alla de saker jag föresatt mig. Och jag tror det ända tills jag inser att det är försent. Så det här är vad jag ska göra:

Jag ska skicka iväg minst två intressebrev.
Jag ska ta en promenad.
Jag ska fixa lite (bara lite, ha ha det är bara lite kvar) med flashprojektet.
Jag ska skriva mina två sidor om kursboken.
Jag ska städa undan lite i köket och köra igång ett maskin med tvätt. (aj aj aj, där blev det luddigt... städa undan lite i köket, hmm... det kan betyda vad som helst. Det här ett typiskt första tecken på att jag försöker smita. Mer konkret tack.)
Okej, jag ska plocka undan allt som ligger och skräpar i köket på en plats där det definitivt inte hör hemma. (Bättre så?)
Och så ska jag komma på en god, nyttig och inte så vanligt förekommande (förekommande här hemma alltså) middagsrätt som jag sedan ska tillaga.

Jag tror det får räcka. Jag återkommer med rapport i morgon om vad jag har lyckats genomföra. Jag förväntar mig en rejäl uppsträckning om jag struntar i något.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Så, vad har du fått gjort?

Anonym sa...

Klockan är 11.11 och jag har kört igång tvättmaskinen, plockat undan en del i köket och inte så mycket mer... än... Jo jag har funderat på vad jag ska skriva om boken. Och kört igång diskmaskinen också.

Känns som jag måste sätta fart :0)