söndag, november 12, 2006

Kladdkaka till far

Igår åkte barnen och jag in till den stora staden Eskilstuna och handlade kläder. Will behövde en vinterjacka och Boll behövde byxor. Men vi kom hem med mycket mer. Will fick syn på en kavaj och en skjorta han ville ha. Det blev en väst och ytterligare en skjorta också. Med ett lyckligt leende stod han sedan framför spegeln och provade kläderna hemma hos mormor. Han gillar att klä upp sig och att vara snygg. Han är mycket medveten om vad han vill ha och passar i och vad som är snyggt osv. Trots att han bara är tio år.

Boll fick två par byxor, en tröja och en mössa. Enligt Will ser hon ut som en gris i mössan. Det är en rosa mössa med öronlappar och ludd. Men hon älskar den och den var den enda mössan som inte gjorde hennes hår elektriskt. Hon gillar också snygga kläder men är mer praktisk(förutom när det gäller prinsess-saker). Hon vill hellre ha overall än jacka och byxor. "För att inte få snö på ryggen."

Sen åt vi lunch hos mamma. Erk jobbade. Kvällen tillbringade vi framför tvn. Såg Flightplan. Det var en lite långsökt historia men okej underhållning. Såg Down in the valley häromdan och den var bättre. Kul, lite knasig och lite sorglig.

I dag ska pappa och mamma och syster med familj komma hit på fika. Det är ju farsdag. Erk fick presenter av barnen i morse. En hushållspappershållare gjord i slöjden, teckningar, en tianlott och ett paket tuggummi. Min pappa ska få en trisslott och kladdkaka med vispgrädde.

Jag började morgonen med att åka på ett spännande möte med Linda och en man vid namn Jimmy. Riktigt kul.

Jag tror jag ska stänga av radion i köket. Will spelar andra låtar i sitt rum och jag börjar känna mig lite snurrig av blandningen.

1 kommentar:

Linda sa...

Ja visst var det ett spännande möte?!
Jag är verkligen jättepeppad