torsdag, november 09, 2006

Döden och sex

Idag har jag gjort två saker; varit på operation och haft skrivarcirkel.

Igår kväll trodde jag att jag skulle dö. I dag på operationen alltså. Inte av själva operationen utan av att bli sövd. Jag har aldrig blivit sövd och jag har fått för mig att jag inte skulle fixa det. Fånigt antagligen. Men när det är mörkt och tyst och bara tankarna håller en sällskap då kan man lätt få för sig saker. Och jag kunde inte somna förrän jag hade insett att ingen kan tvinga mig att bli sövd. Tänk så otroligt fånigt det hade varit att dö för att man hade blivit sövd för att de skulle sätta in en spiral. Nej, antingen ska jag dö av ålderdom eller så ska min död vara häftigare än så.

Jag skulle opereras kl 09.15 och själva ingreppet skulle ta ca tio min. Men jag fick vänta så länge att jag inte var klar förrän klockan tre. Så i dryga 4 timmar låg jag på en brits i en blå pappersrock och oformliga vita knästrumpor och väntade. Men som tur var hade jag en klasskompis bredvid mig så jag hade i alla fall nån att prata med. Och sen visade det sig att läkaren är syssling med Erk.

Men nu är spiralen på plats och jag hoppas eländet med preventivmedel ska vara över. För skojet med sex försvinner i takt med att krånglet med preventivmedel ökar. Om inte det här funkar så får jag väl ställa mig i skogen och titta på alla andra som har sex.

2 kommentarer:

Linda sa...

Vad duktig du var som fixade det.
Verkar som både du och jag haft en rätt tuff dag.
Hoppas du mår bra nu.
Själv är jag rätt skakig och lite nedstämd, kram

Anonym sa...

Så bra att du vaknade upp igen då :)
Men akta dig för skogen. Man vet aldrig vad som kan hända.