onsdag, november 15, 2006

Hungrig, trött och ont i baken

Hu, så trött jag är. Tillbringat hela kvällen framför Flash. På en stol som numer känns fastvuxen i rumpan.

Jag lyckades lösa ett problem och det känns stort. Men den här jäkla Flash ActionScript Bible som jag har handlat på mig är mer förvirrande än till nån hjälp. Fast i och för sig så kanske den skulle vara bra om jag gick lite mer systematiskt tillväga, dvs läste den i rätt ordning och gjorde övningarna. Men jag har inte tid. Bokskrället är ju på mer än 800 sidor.

Hungrig är jag också. Fast sju minuter över elva på kvällen är väl ingen lämplig tidpunkt för mat. Eller så är det alldeles utmärkt att moffa i sig nåt och inte gå och lägga sig hungrig. Ja, inte vet jag.

Will börjar kunna spela gitarr riktigt bra nu och det är glädjande att han har börjat gilla det. Nu spelar han Spanien, Lunka på och Lilla snigel för fulla muggar varje kväll. Gitarren är lite ostämd och han är inte så bra på att sjunga samma melodi som han spelar. Men det är härligt att höra honom gå in för det. Man har stor glädje av musik även om man inte är ett musikaliskt underbarn.

Hå hå ja ja, sängen hägrar. I morgon är det fulltecknat. Ska sitta i skolan och jobba då det är handledning. Sen är det skrivarkurs på kvällen. En del att förbereda till dess.

Natti natti.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra nattmat: Ett paket nudlar (helst med någon stark smak) som man har lite morot i. Mums innan sängdags.

Nisse sa...

Får man inte halsbränna då? Jag får prova nångång :0)