söndag, november 26, 2006

Hektiskt helg

Här sitter jag och dricker ett glas vin och slappnar av efter en helg som varit rätt mycket på nåt sätt. Lördagen började jag med att åka in till lilla samhället och uträtta ärenden. Sen satte jag mig vid datorn och flashade halvt hysteriskt för att hinna klart med så mycket som möjligt så jag skulle kunna ta med grejerna och visa mamma som ju är vår uppdragsgivare. De skulle vara barnvakt för att vi skulle ut och äta och gå på Bondfilmen. U och F skulle följa med men ringer och berättar att Lilla O är sjuk så de kanske får ställa in. Det verkar ordna sig med Lilla O så de kommer till resturangen och när vi ätit går vi på bion. Som precis hinner börja när de får sms från Fs mamma att Lilla O är sämre. U åker i väg och får ta honom till akuten. Jag blir rätt okoncentrerad på filmen emellanåt när jag ser F smsa, förstår ju att nåt händer. När filmen är slut skjutsar vi F till akuten och jag följer med in för att se hur det är. Då verkar det vara rätt okej så vi lämnar dem där och åker hem. Men i dag fick vi veta att det blev sämre sen. Fast som tur var ordnade det upp sig. Puh!

Och idag har vi storhandlat och jag har gråtit lite. Var lite ledsen på Erk. Men jag tror att han förstod vad jag menade. Skönt i alla fall att komma hem och öppna en flaska vin och sätta igång med maten. Ska äta potatisbåtar med vitlök, sallad, chorizo och dricka vin till. Hungrig. Inte hunnit äta lunch idag.

Bondfilmen var bra och jag skulle vilja se den igen utan att vara orolig för lilleman. Daniel Craig är så där charmigt fulsnygg så jag får lust att vara den gifta kvinnan han lägger ner på golvet mellan actionscenerna. Filmen var riktigt snyggt gjord och jag gillade förtexterna. Bara en sak som inte var snygg. De lägger svart över halva ansiktet på honom, sen pannan (så bara ögonen syns) och sen hela ansiktet så det blir en silhuett. Det var inte snyggt gjort. Bättre kan ni!

Nu blir det mat.

Inga kommentarer: