lördag, januari 27, 2007

Julgransplundring

Vi åkte till svärmor och svärfar och fikade i går kväll. Vilma, deras hund, hoppade upp i mitt knä och var extra gosig. Hon är nyligen parad och hennes gosighet kan bero på att hon är med valpar. Men det vet dom inte säkert än. Hoppas hon är det, det vore så mysigt med gulliga hundvalpar.

I dag har vi städat undan julen. Hygglig tid för att vara oss. Det har hänt att vi haft julgran in i februari.

Snart ska vi åka in till lilla samhället och handla lördagsgodis och hämta ut paket med mina kursböcker. Vi ska också leta reda på en pulkabacke och även träna lite halkkörning. Will ligger i trappen och är ledsen för att det inte finns några bra pulkabackar här. Och jag vill träna på att halka med bilen så jag vet vad jag ska göra om det halkar utan förvarning.

Jag blir alldeles upprymd av att vara ledig och ha det bra. Visserligen hänger skoljobb runt knuten men jag tittar inte ditåt just nu.

Inga kommentarer: