söndag, januari 28, 2007

Framåt

Jag har i dag börjat läsa en väldigt bra bok. Din gränslösa styrka av Anthony Robbins. Den handlar om vad vi kan uppnå genom positivt tänkande och genom att vända våra rädslor till styrkor. Jag har läst ungefär en fjärdedel av boken men den har redan gett mig massor. En av de saker som jag fastnade för var hur man når framgång i tre steg.

Framgång:

1. Bestäm exakt vad det är du vill nå.
2. Bestäm dig för att acceptera att betala priset för att nå dit.
3. Betala.

1. Jag vill gå ner i vikt.
2. Priset är ansträngning och försakelse. Jag måste röra på mig mer och jag måste avstå från vissa saker som inte är lämpliga att äta om jag ska gå ner i vikt. Jag accepterar det.
3. Jag har redan börjat betala.'

Om jag tänker att jag inte kan så kan jag inte. Om jag tänker att jag kan så kan jag. Egentligen ganska enkelt. Anvsvaret är mitt och jag kan göra allt jag vill.


Inga kommentarer: