onsdag, januari 24, 2007

Paus

Jag har tagit ledigt för att jobba. Jag hade hoppats och inbillat mig att det skulle bli lugnare nu men i går så sköljde det över mig, det kommer att fortsätta så här om jag inte gör något. Jag tror jag måste defragmentera eller nåt. Allt bara radar upp sig och det blir som ett plockepinn, jag skulle behöva börja underst men då kommer allt att rasa. Så i dag har jag tagit ledigt från skolan, eller skolkar, och så ska jag beta av några saker så jag kan fortsätta. Det är inte så farligt egentligen. Inte så hemskt som det kanske låter. Men det är bättre att ta tag i det i tid än att vänta tills det bara blir äppelkaka av allting.

Utanför mitt fönster är det vackert.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ett underbart ord; defragmentera.
Man bör defragmentera det mesta med jämna mellanrum.
Jag brukar se det som en kortlek som man snabbt krafsar ihop gång på gång - det sticker alltid ut lite här och där och till slut måste man blanda ordentligt för att det ska fungera smidigt.
Mer tid för defragmentering år folket!

Anonym sa...

Det var en bra liknelse :0)