torsdag, januari 11, 2007

Grupparbete

Det är roligt med grupparbete ibland. Speciellt när man är trött efter att ha suttit och försökt vara kreativ framför en dator timme efter timme, dag efter dag. Då börjar man säga konstiga saker och så får man fnissattacker. Troligtvis var det anledningen till ett skojigt litet missförstånd i dag. Vi skulle avbryta för lunch och när jag gick så sa jag:
- Bye så länge!
Då tittade A i gruppen på mig och sa:
- Men så du säger. Vi har verkligen börjat bli knäppa i den här gruppen.
Jaha, tänkte jag. Var det så konstigt sagt? Ja, kanske. Jag fortsatte att tänka på det här och när jag var halvvägs till parkeringen slog det mig plötsligt. Hon trodde naturligtvis att jag sa:
- Bajs så länge!
Jag började gapskratta där jag gick för mig själv. Sen försökte jag låta bli att skratta när det gick förbi några killar. Rätt kul var det i alla fall. Och dom som känner den tredje gruppmedlemmen kan nog förstå varför hon trodde jag sa bajs.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fast vet du...jag tror de hörde "bajsa länge" ha ha/ Linda

Anonym sa...

Morgonens första fniss.
Tack.
:)