söndag, januari 21, 2007

Yrvaket

Jag vaknade vid sju i morse av att plogbilen körde förbi. I ett något sömndrucket tillstånd så tyckte jag att den stannade utanför oss. Och sen hörde jag hur det ryckte i dörren flera gånger. Så jag fick för mig att det var plogbilschauffören som försökte bryta sig in. Jag steg upp och började så smått vakna till i trappen och insåg då att det förstås inte var så. Det var Will som släppte ut katterna. Undrar vad jag hade tänkt göra om det hade varit chauffören? Skrämt iväg honom med min nakenhet?

Stackars Cosmo-katten som är så lurvig blev jättesnöig av att pulsa runt i tjugo centimeter snö. Hans sovlåda blev så blöt så Will lade papper i den. Nu ligger Cosmo i min säng istället. Hmmm.

Vi har funderat på att ta bort julsakerna. Slänga ut granen kanske. Jag har också funderat lite på att städa kylskåpet. Kanske baka en kladdkaka. Jag ska fundera lite till. Man får ju akta sig så man inte förtar sig alldeles.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha vad kul...plogbilsmannen kommer och rycker i dörren. Jag var med om något liknande i morse. Hörde plogbilen långt borta i sömnen och allt blev alldeles surrealistiskt. Tyckte mig höra karlar skratta vilket nog stämde men jag fick ihop det alldeles tossigt.
Vi kanske har en slags plogbilmansfetischism?
/Linda

Nisse sa...

Ha ha... ja, kanske det...plogbilmansfetischism är ett väldigt... långt och ovanligt ord :0)

Anonym sa...

Eller hur och rätt ovanlig fetischism tror jag. Undrar hur det går att översätta?
Plowcarmancrazy?

Anonym sa...

Visst är det så att runt fyrasnåret på morgonen kommer om inte de bästa så åtminstone de största ideerna!

Anonym sa...

plowcarmancrazy sitter väldigt bra i munnen :0) Nästan som ett namn på en grupp ju... lite åt punkhållet

Jo många fina idéer dyker upp på konstiga tider... men när man är mer vaken så känns det mer som konstiga idéer på fina tider... eller nåt :0)