onsdag, januari 31, 2007

Ha ha ha

En fin kille som jag känner tipsade mig om en rolig historia. Och jag tyckte den var så kul så jag snor den helt sonika och lägger in den här.

Lille Erik springer in i köket där hans mormor och mamma står och skalar potatis. Han ropar: -Mamma, tjuren pippar kon!
Mamma tar lille Erik åt sidan och säger förmanande:
-Min pojk, du kan inte säga såna där fula saker. Du får säga det på ett annat sätt. Du kan säga tjuren ÖVERRASKAR kon.
Erik förstår inte varför han ska säga så istället, men han är lika glad för det, och springer ut på gården och leker. En kvart senare springer han in igen och skriker:
-Mamma, mamma tjuren överraskar alla korna nu!
Mamma höjer på ögonbrynen och säger:
-Nej min lille pojk, han kan omöjligt ÖVERRASKA alla korna på en gång.
-Jo det kan han visst det, svarade lille Erik, han pippar hästen!

Inga kommentarer: