tisdag, januari 02, 2007

Tisdag 2007

Nyårsaftonen avlöpte lugn och trevlig, och god. Alla uppskattade maten. Lilla O, 4 år sa:
- Mmm det här köttet är väldigt mört och fint. Och potatisgratängen är jättegod.

Igår var vi bjudna på middag hos några vänner. Italiensk mat och väldigt kul hade vi. Barnen lekte och tjoade, vi vuxna skrattade mycket och maten var så god så vi rullade ut därifrån, nästan.

På kvällen fick jag en klump i magen. Erk jobbar idag. Han ska åka långt och vara borta från mig i flera timmar. Jag klarar mig utmärkt utan honom men efter några veckor tillsammans så blir separationen lika med oro för vad som kan hända när inte jag är där och tar hand om allt. Men det går över.

Jag har stora planer för dagen. Jag ska jobba vid datorn, läsa på till duggan på måndag och förbereda lite saker. Jag ska också åka in till lilla samhället och handla lite, lämna några saker till min svåger och tala om för dom att det inte blir nåt födelsedagskalas i morgon. Och så ska jag kolla upp tågbiljetter till söndag då Boll och jag ska åka till Stockholm och gå på Disney on ice och hotellboende för Erk och mig nån helg framöver. Men först ska jag klä på mig. Såna saker kommer alltid långt ner på listan. Jag stiger upp, äter frukost, duschar, börjar jobba och sen kommer jag på att jag nog borde klä på mig också. Tur att vi sällan får besök dagtid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha vad kul. Vi är i Stockholm båda två i helgen.
Jag åker hem på söndag. Vi kanske tar samma tåg hem? När åker du?

Anonym sa...

Fast du kanske inte åker samma rutt som mig?
vet inte hur folk i din by gör hihi.

Anonym sa...

Jag åker nog bil för det gick inget tåg den tiden jag måste åka.