tisdag, januari 23, 2007

En vintermorgon

Det är kallt ute. För det mesta brukar vintern vara sådan att man hinner vänja sig. Men nu är det som om kylan hittar sprickor jag inte hunnit täta. Den lägger sig runt benen och jag kan inte bli riktigt varm, inte ända in. Jag behöver bada bastu. Jag behöver raggsockor. Fast det har jag redan. Och om fötterna fryser jag inte.

Ny kurs den här veckan. Den började lite segt men jag hoppas på bättring i dag. Har hört mycket gott om den. Har suttit i skolan sen kvart i nio fast jag börjar kvart över tio. Bara för att jag ska få en parkeringsplats. Alternativen är att betala mycket mer eller att gå en bra bit. I går gick jag och det var skönt. Men i dag är det för kallt och jag har nytvättat hår och mitt hår tar en halv dag på sig att torka. Jag vill inte bli sjuk. Därför undvikar jag sådant - och sorkar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Raggsockor är verkligen bra. Man blir ju varm i hela kroppen.
Bra där, inte gå ut i kylan med blött hår. Då blir man toksjuk och det har vi inte tid med!

Nisse sa...

Ja raggsockor är toppen. Jag har en stor låda full så det kommer att räcka hela mitt liv. Min mormor brukade alltid ge mig raggsockor, till julklapp, födelsedagspresent, när vi kom och hälsade på. Jättebra.