torsdag, januari 11, 2007

Tjut

För en tid sen fick jag ett överfallslarm av min pappa. Inte för att jag har ansett mig behöva ett men han hade fått flera stycken någonstans ifrån så han gav mig ett. Jag la det i min stora väska (där allting försvinner). Idag när jag satt i bilen så slängde jag väskan på på golvet och då åkte sprinten ut och det började tjuta. Hysteriskt. Jag lyckades ganska snart lokalisera själva larmet men sprinten var det värre med. Ett ögonblick funderade jag på att gå ut ur bilen och strunta i det. Men istället slängde jag ner larmet i lådan mellan stolarna och hällde ut allt som fanns i väskan och började leta. Det tog en stund. Det var rätt skönt att hitta sprinten och få slut på oljudet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Å, så jobbigt!
Hade en sån en gång men jag vågade inte ha den med mig eftersom den säkert skulle börjat tjuta vid något jobbigt tillfälle.
Nu har jag min överfallsspray (lukt och färg) i väskan och är ack så orolig för att den ska börja läcka.