onsdag, januari 31, 2007

En rolig historia

Många tankar finns det. I mitt huvud. Just nu. Boken Din inre styrka av Anthony Robbins som jag skrev om häromdagen ger mig massor av tankar och har förändrat mitt sätt att se på många saker. Jag har förstått saker om mig och om Erk och om vårt förhållande. Alla dessa saker som har varit jobbiga har haft en helt annan orsak än vad jag har trott. Faktiskt har det många gånger varit precis tvärtom. Så otroligt befriande.

Och så har jag lärt mig att om du vill sluta gråta ska du höja blicken. Om du vill vara glad ska du skratta. Om du vill vara stark och säker så ska du stå och gå och röra dig på ett sätt som får dig att känna dig säker. Och om du inte vill vara trött så ska du räta på dig, kontrollera andningen och tänka att du är pigg och orkar mera.

Det behöver inte vara så att du först blir glad och sen skrattar, du kan lika gärna börja med att skratta så blir du glad. Prova att le just nu så kan du känna att du faktiskt känner dig glad. Eller hur?

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag måste läsa den där boken. Jag tror jag beställer den på en gång

Nisse sa...

Ja gör det! 144 kr på adlibris.