torsdag, augusti 31, 2006

Är 100 många?

Jag lyssnar på p3 på radion. Relationsrådet. Någon skrev in och frågade när det börjar bli många man har haft sex med. Vid 100? Eller 50? Som om det är dåligt att ha haft sex med många. Är det dåligt? Är man en bättre människa om man bara har haft sex med en? Är det något man ska sträva efter, att ha sex med så få som möjligt? Måste man räkna överhuvudtaget? Måste man komma ihåg alla man har haft sex med?

Jag vet inte riktigt vad jag tycker själv. Jag tycker alla fall inte att det är fel att ha sex med många. Om något ska kallas för fel så borde det ju vara om man gör något man inte mår bra av. Själv kan jag tycka att det är lite kul att ha haft sex med många. Fast jag har inte kommit upp i 50...än... ha ha. Men om man börjar ha sex med folk bara för att få lägga till dom på sin lista så kanske det börjar bli lite fel.. eller... ? Sex borde ju ge något mer än ett namn i adressboken. Som i de flesta fall är kvalitet att föredra framför kvantitet. Det är i alla fall vad jag kommit fram till i min högst ovetenskapliga sexundersökning. :0)

Inga kommentarer: