måndag, augusti 21, 2006

Back to life

Första dagen i skolan. Det kändes riktigt bra. Back to life på nåt sätt. Och kursen verkar intressant. Fast kurslitteraturen vet jag inte riktigt hur jag ska göra med. Ena boken hade jag förut men sålde den. Den andra boken fanns inte inne men de kunde beställa den åt mig men den kostar nåt på tvåhundrafemtio. Jag vill bo i ett bibliotek där alla böcker finns.

Jag har en knäpp ovana som jag lagt mig till med sen jag började på högskolan. Det är att jag tänker sexfantasier om mina lärare. Inte nödvändigtvis med mig inblandad utan mer som något jag kunde ha med i en bok. De flesta lärare jag har haft har varit män. Men nu har jag en kvinnlig lärare. En typisk bokrad som slog mig när jag satt där i klassrummet var:
" Hon hade ett förhållande med sin lärare - en kvinna vid namn Kerstin."
Vem vet, det kanske är nåt ni får läsa om i en bok nångång :0)

Jag höll på att glömma mina barn i dag. Körde förbi utan en tanke på att jag skulle stanna. Så det var bara att slänga i backen och vända när jag kom på det. Som tur var så hann jag inte så långt.

Jag har i alla fall varit väldigt duktig idag och skrivit en fem sidor lång historia. Den ska jag ge till U.

Det var skoj att fika med L och S i dag. Alltid kul att få vara människa och jag och inte bara mamma och måste och maka och mor. Även om det är kul det med - för det mesta.

Om det är fint väder ska jag nog åka Opel i morgon. Håll tummarna för sol.

Inga kommentarer: