fredag, augusti 04, 2006

Dildon som försvann

Nyss hemkomna från ett riktigt skönt bad. Jag flöt runt i vattnet och bara njöt. Solen glittrade så där poetiskt i det nästan stilla vattnet. Precis vad jag behövde efter en luftengåtturen-dag. Jag har äntligen släppt en massa jobbiga saker som farit runt i mitt huvud och blev istället alldeles konstigt avslappnad och håglös på nåt sätt. Men nu är jag fit for fight igen och ska snart sätta mig med en rom och cola och djungelvrål och se på Jurassic Park 3.

Sent i går kväll när vi lagt oss så bekände Erk en sak. Det är så att jag har en 45 år gammal bil som jag kör med ibland. Saker på gamla bilar säckar ihop eller stelnar eller smälter eller torkar bort eller bara puff - försvinner ut i det blå. Och det var vad som hände med växelspaken eller snarare en gummibussning som håller ihop växelspaksgrejerna. Plötsligt var spaken bara en sladdrig arm som hängde i konstig vinkel. Men jag har ju en bilveterinär tillgänglig så min kära Erk lovade att fixa det. Och så igår kväll så berättade han att han hade tagit en av mina dildosar, sågat av ollonet och borrat hål i en bit av skaftet och försökt använda den som gummibussning till växelspaken. Jag skrattade så jag höll på att ramla ur sängen. Men det är tur att jag föredrar äkta vara framför gummiatrapper annars kanske jag hade undrat var den hade tagit vägen. Synd bara att det inte funkade, den var för mjuk. Hade ju varit lite roligt annars att köra runt med en dildo runt växelspaken.

Hundvaktandet funkar bra hittills. Boll har kammat henne och haft henne som docka. Och så har hon varit slaskhink och ätit upp våra rester. Man blir bortskämd med sånt när man har hund. Utan hund så ska man hålla på och skrapa av tallrikar och kompostera och kladda. Nu är det bara att ställa ner tallrikarna och slurp, så är det borta. Jättepraktiskt. Och säkert döäckligt för alla andra.

Nä nu måste jag nog sluta så jag hinner blanda grogg och mota bort de andra från mitt soffhörn innan filmen börjar.

Bye bye

Inga kommentarer: