tisdag, augusti 01, 2006

Man ska tydligen inte ha sex

Idag är det en jävla skitdag. Fick reda på att provsvaret var positivt. Men att den jag trodde smittat mig är frisk. Så nu är allt en jävla soppa och jag vet inte om folk ljuger eller talar sanning. Jag kräver bara ärlighet. Skitsamma om jag blivit smittad, det går ju att bota. Men snälla var ärliga. Folk är så jävla fega.

Så hela dagen har gått åt till att prata i telefon och skicka sms och försöka reda ut saker. Och när jag blir orolig och arg och ledsen så går det sällan ut över dom som är orsaken. Istället är det mina barn som får ta smällen. Boll hällde i misstag ut ett glas vatten över mig och golvet och då blev jag arg på båda barnen och sa åt dom att städa upp allt dom slänger omkring sig. Men nu har jag bett dom om ursäkt och förklarat att jag är stressad.

Okej, så vad har jag lärt mig av det här kan man fråga sig. Att jag inte ska ha sex med någon annan än min man? Att jag alltid ska använda kondom? Att jag ska kräva att folk testar sig innan vi har sex? Att jag ska leva i celibat? Att jag inte ska lita på folk? Att allt som är skönt och allt som är gott är onyttigt? Att jag har syndat och fått mitt straff?

Och varför verkar alla anse att det är mitt fel? För att jag är ärlig och bryr mig... eller? De som stoppar huvudet i sanden och låtsas som ingenting är oskyldiga. Jävligt bra inställning.




Inga kommentarer: