onsdag, augusti 23, 2006

100 listor

Nu känner jag igen mig själv. Ungefär 20 sekunder har jag spenderat på skoluppgiften i dag. Bra jobbat! Av de övriga uppgifterna jag måste ta itu med har jag gjort... i stort sett ingenting. Jag har hämtat Wills schema och lagt det framför mig. Så bra är jag på att jobba.

Jaha ja. Vad ska jag hitta på nu då?

Jag har läst lite olika bloggar och tydligen är det populärt att göra 100 listor. 100 saker om en själv eller 100 saker man är bra på. En sån lista kan nog vara bra för självkänslan. Det är alltid kul att skriva om sig själv och framhäva sina bra egenskaper. Eller chocka folk med allt konstigt eller udda man har gjort.

Jag samlar på upplevelser. Kanske skulle jag göra en upplevelselista. 100 upplevelser.

1.

Eh... jag inser plötsligt att min lista såna fall till stor del kommer att handla om sex. Försöker börja med något annat.

1. Jag har kört ett antal bilar i olika storlekar och olika åldrar. Raggarbilar, nya bilar, minibuss, stor buss, traktor. Just nu har vi 6 bilar. Vi har haft ytterligare 5 bilar som vi har gjort oss av med. Att köra olika sorters bilar och att köra vid olika tillfällen (i storstäder, i mörker, långa sträckor, på skogsvägar, i snöstorm osv) är upplevelser jag samlar på.

Förresten så var ju nr 1 egentligen flera olika upplevelser. Minst 10. Nej ännu fler när jag tänker efter.

2. Sex. Jag samlar på sexupplevelser. Är det någon som blir förvånad? Men det känns inte riktigt, riktigt rumsrent att återge allt här. I alla fall är det en hel del. :0)

3. Naturupplevelser. Som att bada naken och ensam sent en kväll när allting är ljummet och stilla. Åskväder. Känslan av varm, mjuk klippa mot kinden. Vinden. Himlens alla skiftningar. Stjärnfall. Doften av solvarma barr. En kvällspromenad om vintern när kylan biter och det sjunger i isen och natten är svart och stjärnorna glimrar. Fullmåne. Älgar, rävar, tranor, harar, bävrar och andra djur. Trädkramning. Och ännu mer.

4. Det där man känner när man läser något riktigt bra eller ser en riktigt bra film. Musik förstås.

5. Mat och smak upplevelser. Förstås.

Finns ju massor men jag nöjer mig nog med det så länge. En 100 lista i fem punkter. Det blir inte så tjatigt då.

Förresten är jag arg. På en typ som heter Niklas. Eller som säkert inte alls heter Niklas. Dum och korkad är han i alla fall. Men jag tänker inte ha något mer med honom att göra. Nu skulle jag vilja säga nåt barnsligt och fult som fuck you eller jävla kukhuvud. Men det gör jag inte för det låter så fånigt när det väl kommer ut genom munnen.

Se där. Ännu lite tid spenderad på något annat än skoljobb. Bra jobbat!

Inga kommentarer: