onsdag, augusti 09, 2006

Det är skönt att skriva


Det här med blogg är väldans bra. Även om det inte är så många som läser. Hihi. Det är så skönt att skriva. Att strunta i vad alla tycker och bara skriva det som kommer. Få lite reda på tankarna och kunna gå tillbaks och se vad jag tänkte då. Jag vet ju hur bra jag mår av att skriva och det blir liksom ännu mer sant nu när jag verkligen tar mig tid att skriva. Tack Linda för att du sa åt mig.

Hundvaktandet är över för den här gången. Det gick riktigt bra. Jag gillar att vara med hund. Men samtidigt är det skönt att slippa det ansvaret också. Och det känns ju inte riktigt bra när inte katterna vågar vara hemma. Men nu ligger Trassel här och sover bredvid mig och han är nog glad för att det är hundfritt igen.

Igår så hade vi plötsligt två hundar. En likadan hund som tillhör en granne (på landet så är man grannar fast det är en bra bit emellan). Hon brukar vara på rymmen och jag förstår henne. Hennes husse är inte så bra som husse. Tillråga på allt så är både hussen och matten rätt kända. Förut brukade jag ringa dom när hon var på rymmen men det gör jag inte längre. Jag vägrar medverka till misshandel. Så istället fick hon stanna och ligga under bordet när vi åt mat och sen cyklade vi en vända med båda hundarna. Men det är nog lite synd om den hunden. Hon kryper alltid som om hon tror att man ska vara arg på henne och hon blir överlycklig om man visar lite kärlek. Folk borde inte skaffa hund om de inte vet vad en hund behöver.

Inga kommentarer: