måndag, augusti 28, 2006

Mors lilla lathund

Jag är i stort sett färdig med skoljobbet. Det känns skönt. Fick en hel del gjort i går och nu är det mest en extra koll som behövs. Resten av familjen åkte iväg på marknad i går så jag fick lugn och ro framför datorn. Meningen var att jag skulle komma till marknaden efter ett tag. Jag gjorde visserligen det också men precis lagom till att de hade gått färdigt. Så i stort sett så åkte jag in på området och sedan ut igen. Fast jag var inte ledsen för det. Det var rätt skönt med en dag för mig själv.

Vi var bjudna på middag även igår. Hos kompisar. Och det urartade inte. Det tackar jag för. Det är faktiskt lite jobbigt fortfarande. Ibland orkar jag bara inte ha något med min pappa att göra. Fast ändå så känns det som att jag nog borde ringa. Men jag har verkligen ingen lust alls att prata med honom. Så det får vara så länge.

Vi spelade kubb hos kompisarna. Jag har aldrig riktigt förstått mig på kubb. Men de ville gärna spela så vi spelade. Och förlorade. Men det kändes helt okej att förlora, då kunde vi utan dåligt samvete tacka nej till en tredje omgång.

Jag har promenerat i dag med. Jag känner mig duktig. Och så hittade jag lite kantareller. Ikväll blir det köttfärsbiffar med kantarellsås. Nu funderar jag på vad jag ska göra. Jag skrev en lista på en massa saker - städa, byta lakan, tvätta. Det känns svårt att komma igång. Jag tror jag ringer A och skvallrar lite istället så får jag se om den rätta gnistan dyker upp sen. Mors lilla lathund sa, du må tro att jag jobbar bra. Men tycker du som jag, tycker du som jag, så gör jag det en annan dag.

Inga kommentarer: