tisdag, augusti 29, 2006

The price of passion

Jag står i kö i mataffären. Bredvid kassan har de en tv som visar reklam för en film. Den snygge, manlige hjälten lägger sin hand om kvinnans nacke, hennes hår rufsas lätt. Passionerat trycker han henne mot sig och kysser henne. Jag står där och känner en häftig längtan efter att bli behandlad just så. Undrar om det skulle kännas just så ljuvligt som det ser ut att kännas. Reklamen byts och mina drömmar tonar bort. Jag ser att det är min tur att lägga upp varorna. Personen före mig är nästan färdig. Då börjar även min hörsel att fungera igen och jag inser att kvinnorna bakom mig är irriterade. Jag har låtit varubandet ligga tomt i flera decimeter. Jag har inte flyttat mig och börjat plocka upp varorna direkt efter mellanläggspinnen. Jag har istället stått och dagdrömt. Och kvinnorna bakom mig har på grund av min försumlighet fått stå och hålla sin korg en halv minut längre än nödvändigt. Jag är förskräcklig.

2 kommentarer:

Linda sa...

Haha vad kul. Vilka konstiga saker människor kan bli irriterade på.
Fast jag har min akilleshäl och den stavas TVÄTTSTUGA.
Jag är värsta tvättstugebitchen. Jag skulle kunna var en sån som ringer på hos grannen med torkskåpets ludd i handen och surt lägger det i dennes hand. Hahaha det är något med tvättstugor och mig.
Lite pinsamt att erkänna men jag är väldigt stingslig när det gäller sånt.
Kram på dig kompis

Nisse sa...

Tvättstugor är inte min starka sida heller. När jag bodde i lägenhet så blev jag bra sur många ggr för att folk snodde min tid och inte plockade undan efter sig. Skönt att ha en alldeles egen tvätstuga nuförtiden. Det är ingen annan som vill tvätta där :0)

kram