torsdag, augusti 10, 2006

Utmaning

Fyra arbeten jag har haft i mitt liv:

Kontrollingeniörsassistent
Kofrisör
Kakförpackare
Kommunalarbetare

Fyra filmer jag kan se om och om igen:

American pie (ehh jag vet... lite fånigt)
Kopps (ja jag vet... också fånigt)
Harry Potterfilmerna (säg inget)
King Kong (ja det låter som en knäpp lista och jag vet faktiskt inte om jag verkligen skulle vilja se dessa filmer gång på gång, men jag har i alla fall haft kul de gånger jag sett dom)

Fyra städer jag har bott i:

Torshälla
Malmköping
Rimforsa
Karis (fast det beror lite på vad man menar med bott)

Fyra tv-serier jag gärna ser:

Seinfeldt
Ally McBeal
Sex and the city
Det står still... jag kommer inte på nån sån där super till


Fyra ställen jag vill åka till:

Wien
Island
Nordkap
Finland
Sydlångö (det blev fem)


Fyra webbsidor jag besöker dagligen:

en onämnbar sida
Lindas blogg
sen kan det vara rätt olika

Fyra favoriträtter:

Grönsaker i ugnen, paprikor, lök, morötter med lite olja och lite kryddor... jättegott... och så en grillad köttbit till och gärna en tomat och rödlökssallad och ett glas rött vin och vatten och kanske en sås... eller tzatziki

jaha... det var en rätt... sen då?

saffranspannkaka med sylt och grädde

en riktigt god sallad med mögelost och bacon kanske

potatisgratäng med en köttbit är ju gott förstås

räcker det?


Fyra ställen där jag trivs:

Hemma
I stugan i Finland
På Sydlångö
I sjön i skogen

Inga kommentarer: