torsdag, augusti 31, 2006

Stillastående

Frihet är konstigt. Eller om det är jag som är konstig. Jag slutade kl 11.30 i dag och ska hämta barnen kl 17. Många timmar till mitt förfogande. Men jag blir mest tom. Vad ska jag göra nu då? Inga överhängande läxor eller jobb att göra. Inget jag måste handla eller ordna med. Ingen jag bestämt träff med. Det är ju såna här dagar jag brukar längta efter. Tid för mig själv. Tid att göra vad jag känner för. Men problemet är att jag inte känner för något speciellt. Jag skulle ju kunna ringa någon kompis och ta en fika. Eller åka någonstans och göra nåt skoj. Passa på att handla kläder eller något annat roligt. Men njä...

Och det är då jag blir så där konstig. Då blir jag godissugen fast jag egentligen inte alls vill ha godis. Och då vill jag helst hem till min säng och lägga mig och sova. Mina tankar fladdrar runt. Ska jag? Eller inte? Vill jag? Njä. Vet inte. Eller jo. Fast inte. Och jag vill bara stänga av min hjärna.

Inga kommentarer: