tisdag, augusti 01, 2006

Regndopp

Vi åkte och badade. Ljummet i vattnet. Fiskarna pluppade på ytan. Det är väl så att det nappar bäst när det har regnat? Vi simmade runt där och så plupp... så började det pluppa uppifrån också. Efter en liten stund så stod regnet som spön... i vattnet. vad betyder det egentligen? Regnet står som spön i backen. Fiskespön eller? Ehh...

Det var riktigt härligt att bada i regnet. Varmare i vattnet än i luften. Men när det började mullra så steg vi upp ur badet och traskade i badkläderna genom skogen. Var ju liksom ingen idé att klä på sig. Sen åkte vi hem och såg på Allsång på Skansen. Man ska ju tydligen göra det även om jag inte riktigt tycker att det är så himlans bra som alla andra verkar tycka.

Klockan har plötsligt gått och blivit natt. Alla ligger i sina sängar utom jag och en stackars vilsekommen fjäril som vimsar omkring härinne. Nu landade den på tangentbordet. Alla dessa djur. Undrar om det beror på att vi bor på landet eller om de dras till mig av nån annan orsak. Som den där sorken förra veckan som anföll mina fötter. Eller vårtbitaren som trasslade in sig i mina tår. Eller alla dessa fästingar. Två gånger har jag haft Borrelia. Eller grodan som Will lade på mitt nakna ben när jag pratade i telefon. Den som befann sig i andra änden blev nog närapå döv av mitt skrik av fasa. Jag vill inte ha grodor på benen. Inte alls.

Annars så gillar jag djur. Hundar och katter speciellt. Skulle gärna ha en hund igen. Saknar min fina goshund. Men det får bli en mindre och korthårigare hund såna fall. En jättestor och jättelurvig hund är inte så lätt att ta med hem till folk. Men jag får nog nöja mig med mina tre katter just nu. Man ska inte ta på sig mer ansvar än man mäktar med. Kiddan, Koffe och Trassel skulle säkert inte vara nådiga mot en ny hund heller. De älskade sin storebrorshund men han fanns ju där före dom och han var dessutom väldigt snäll mot katter. En liten lekfull valp skulle nog inte få det så lätt.

Nej nu är det natter. I morgon är en ny dag. Natti natti.

Inga kommentarer: