onsdag, oktober 31, 2007

Telefoner och monster

Det var nåt fel på telefonlinjen så jag kunde varken ringa eller komma ut på nätet och min mobil har skitdålig täckning här hemma. Mycket stressande när det inte funkar. Men nu funkar nätet igen och jag har ringt min mobiloperatör som trodde sig veta att felet kunde bero på fel typ av kort i mobilen och skulle skicka ett nytt. Vi får väl se om det hjälper.

Fick en ruskig telefonräkning från Telia. Jävla utsugare. Men vad ska man ha istället? Mobiler är ju inte precis det som funkar bäst härute. Ringa över nätet?

I dag är mina nicar här och det är full rulle. Men jag får i alla fall jobba i fred. Ikväll ska de ha halloweenparty och klä ut sig. En häxa, en fladdermus, en ödla och så James Bond. Jag behöver nog inte klä ut mig, jag kan berätta spökhistorier istället. Enligt mina barn är det ruskigt otäckt för jag kommer aldrig längre än till första meningen innan de skriker.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Undrar hur första meningen låter...

Ja, du kan ju ringa via nätet. Men kanske bara till sådana du känner. Inte till kunder kanske.

Eller så slutar du ringa helt och väntar på att själv bli kontaktad. :)

Linda sa...

Ja det är lite tröttsamt att man snällt skall betala till företagen och så kan de inte ge god service tillbaka trots stenhårda krav på att VI betalar för deras tjänster.
Oj lång mening. Tur du är textdesigner va hahaha.

Anonym sa...

Kim - den går så här... Det var en gång en pojke/flicka... sen kommer jag inte längre. Hemligheten är att man ska använda rätt röst. Lite hes, dröjande, spöklik :0)

Linda - ja stora företag har ju råd att mista mig... så jag ställer mig inte på telefonbarrikaden precis

Anonym sa...

Åh! Så klart. Det borde jag tänkt på. Hest och mystiskt ska det ju vara.