lördag, oktober 06, 2007

Att välja glädje

"Mina tankar om andra människor är meddelanden till mig - om mig själv.

I varje möte med en annan människa kan jag få reda på något om mig själv.

Det är mina tankar, föreställningar och trossatser som avgör vilka spontana reaktioner och känslor jag får inför olika händelser.

Jag kan välja att ändra tankar och trossatser som skadar mig.

Jag kan välja tankar och trossatser som ger mig ett lyckligare liv.

I ögonblick efter ögonblick, sekund för sekund, gör jag valet mellan att vara offer eller skapare av min egen verklighet.

Jag kan välja glädje.

Jag kan välja lycka."

Ur boken Att välja glädje av Kay Pollak

3 kommentarer:

Linda sa...

Den här ska jag skicka till en person som behöver läsa detta

Anonym sa...

Det var fint och sant och får mig att tänka på en sak jag ska blogga om när jag orkar. :)

Ha en FIN lördag.

Nisse sa...

Jag har läst boken och den gav mig mycket men det var bra att läsa den igen och bli påmind.

Tack , jag hade en fin lördag :0)