torsdag, oktober 04, 2007

Dumma, dumma jag

Jag är en idiot men jag har i alla fall bett om ursäkt för det och kanske, kanske har jag en ny kund. Om jag nu inte har sjabblat bort allting.

Jag satt och pratade med en vän i går och det ringde flera gånger. Det är irriterande att bli avbruten och jag hamnar alltid i dilemmat ska jag svara eller inte. Försäljare har en förmåga att ringa olämpligt och det har ringt flera de senaste dagarna så när det ringde igen och personen på dålig svenska börjar prata om att jag ska köpa reklam av dem eller nåt liknande så sa jag att jag satt i ett möte och inte hade tid just nu. Jag tänkte inte mer på det då men plötsligt slog det mig att jäklar, det kanske var en kund som ringde och ville att jag skulle göra reklam åt dem. Jag slog upp numret och såg att det inte alls var nåt säljföretag eller ens nåt åt det hållet och kände mig som världens största idiot.

Men nu har jag ringt och bett om ursäkt och frågat vad det handlade om och jo, han ville veta vad det kostar om jag skulle göra en annons och en broschyr åt dem.

Hur sjutton ska jag få några kunder om jag snoppar av de som ringer mig? Shit jag måste ha en ny strategi för inkommande samtal. Först fråga om de vill sälja något till mig eller köpa något av mig innan jag beter mig som en idiot.

Jag är ändå glad att jag är en sån som har svårt att vara otrevlig ens när jag är riktigt förbannad. Och jag är glad att jag kan be om ursäkt. Men en idiot är jag likafullt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så jobbigt!
Du kanske måste ha två olika telefonnummer?
Eller det kanske inte skulle hjälpa.
Hmm..
Is i magen helt enkelt!

Nisse sa...

Försäljarna ringer ju ändå eftersom det är min jobbtelefon :0(

Usch, det är jobbigt men jag ska inte göra om det.

Linda sa...

Såja, såja det är ju faktiskt försäljarnas fel som gjort att du tappar tålamodet.