torsdag, oktober 18, 2007

Indrivare

Jag fick jobbet - nästan. Det som jag skickade iväg en offert på. Uppdragsgivaren har inte fått betalt för ett jobb som hon har gjort och så fort hon får det så är jobbet mitt. Jag tror jag ska be om kundens namn så jag kan åka och kräva in hennes pengar. Det skulle ju kunna vara en lönande bisyssla.

När jag stod och fixade med frukosten så hörde jag ett konstigt ljud. Ett bonkande, nästan som om någon försökte ta sig in någonstans. Jag öppnade dörren försiktigt och tittade ut. Nej, inga tjuvar. Gick in i köket igen och tittade ut genom fönstret - och hoppade till. Men lugnade snabbt ner mig när jag insåg att det bara var Bruno. Han har tydligen flyttat in på vår tomt permanent. Hur blir det om någon kommer och hälsar på? Tänk om det är en person med koskräck. De kommer inte att våga kliva ur bilen. Kanske kan han fungera som en vakthund. Fast han är rätt feg av sig och springer undan om man kommer för nära så jag vet inte om det funkar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men hur kan Bruno gå lös så där? Har han ingen hage att bo i? Eller bor ni kanske mitt i en hage?

Lycka till med indrivningen! ;)

Anonym sa...

Vi bor faktiskt mitt i en hage fast det är stängsel mellan tomten och hagen, men han hoppar över.

Fast jag lyckades få in honom igen, hur länge det nu varar. :0)

Linda sa...

...och jag som tyckte det var läskigt med alla fästingar...