måndag, oktober 29, 2007

Självpåtagen utmaning

Hittade utmaningen hos Kim


1. Länka till den som utmanat dig.
2. Berätta 7 sanningar om dig själv.
3. Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg.
4. Lämna ett meddelande till dem du utmanat.

1. Jag tycker om att krama träd
2. Jag brukar prata för mig själv när jag kör bil (om jag är ensam i bilen) och ibland när jag är ute och går (om jag är ensam)
3. Jag har haft tre kaniner, Skruttis dvärgkanin, Rallye blandning mellan vädur och bondkanin och Zonya angorakanin
4. En gång i tiden samlade jag hundhår från min hund och tänkte göra garn av det, jag använde vilda växter till mat och läkemedel och levde överhuvudtaget väldigt nära naturen (jag hade nästan glömt bort det)
5. Jag använde tygblöjor till båda mina barn (sparade en hel del pengar och miljö på det viset)
6. Jag är inte så förtjust i dildosar, gillar äkta vara bättre
7. Jag fick 126 på ett IQ-test, hade 1,6 på högskoleprovet, fick MVG i alla ämnen utom ett när jag läste in gymnasiet och ändå känner jag mig tvungen att hävda mig när folk tror att jag är korkad (varför gör dom det? ser jag sån ut? eller beror det på att jag är kvinna? och tjock?)

Jaha, jag ska utmana sju stycken också ja. Äsch jag säger som Kim, varsågod om du känner dig manad.

5 kommentarer:

Linda sa...

Det var väl det jag visste haha. Ända sen jag lärde känna dig har jag tyckt att du är en av de absolut mest intelligenta och intressanta människor jag någonsin träffat. Du är något så ovanligt som komplett intelligent. Ofta så är någon som har t ex höga betyg och sånt rätt dålig på det sociala planet på något sätt. Men inte du! Du är en jättefin människa Nisse!

Anonym sa...

Haha! Du hoppade vilt mellan ämnena!
Trädkramandet låter... mysigt.
Jag tror det är bra att prata med sig själv. Jag gör det konstant.

Vilket ämne fick du inte MVG i?

Om jag vågade skulle jag läsa in gymnasiet. *Åh! Ångest*

Nisse sa...

Linda - jag har alltid hållit dig för en mycket klarsynt kvinna... hahaha :0) Men tack, det känns gott att det finns människor som du.

Kim - jag fick bara VG i samhällskunskap, antagligen för att jag protesterade mot en inkompetent lärare. :0)

Det är riktigt roligt att läsa in gymnasiet när man är lite äldre. Man har lite distans till grejorna och gör det för sin egen skull.

Anonym sa...

Så klart du måset komma och hälsa på mej!
Jag kan förevisa kattvalparna och alla mina roliga leksaker.
Förresten så säjer matte ibland när vi åker förbi dej att vi borde stanna och hälsa på.
Jag kanske ska bromsa åt henne nästa gång.

Nisse sa...

Ja Sigge det får du göra :0) Du kan komma och jaga stutar.