måndag, oktober 29, 2007

Sovmorgon?

Så var min sovmorgon undanstökad. Med två morgonpigga och hungriga hundar i huset kan man inte sova länge. Men strax i åtta är ändå rätt bra. Och förresten har jag mycket att göra i dag och inte tid att sova bort dagen.

Jag tror det här kan bli en arbetsvecka istället för en mötesvecka som det var förra veckan. Har en del saker jag måste få ordning på. Och barnen har ju lov och är hemma så då är det bättre med hemmajobb. Och mina systerdöttrar kommer hit på onsdag och ska sova över.

För ganska länge sedan skrev jag om en liten pojke som kanske ska komma till oss ibland. Nu har det börjat hända saker i alla utredningar. I fredags var en kvinna från socialen hos oss för att kolla om vi var en lämplig kontaktfamilj. Så om vi duger så kommer vi snart att ha en extra liten familjemedlem en helg i månaden.

2 kommentarer:

Linda sa...

Klart ni blir godkända. Annars är de ju helt korkade! Vad fint att ni gör det här för den lilla pojken. Själv kunde inte ens min egen styvmor ha mig några helger här och där när jag var liten. Men så är hon ju en elak häxa från helvetet så det kanske var därför... jag väljer att tro det.

Nisse sa...

Det berodde helt klart på henne och inte på dig. Träffar man någon som har barn så får man allt bjuda till lite.

Ja jag tror nog att vi blir godkända. Det verkade bra i alla fall.