torsdag, oktober 25, 2007

Katter

Det var som sagt bokklubb i går. Hemma hos Therese. Jag tycker vi kan vara där varje gång för hon har massor av dammråttor. Ha ha. Eller katter då då. Jag fick äran att sitta bredvid minstingen som bara är tre veckor. De är så söta och jag skulle vilja ha med mig kameran och gå runt och fotografera alla.

Min egen knasiga katt Marsipan vet jag inte riktigt vad jag ska göra med. Hon är ganska stirrig och det kanske inte är så konstigt med tanke på att hon varit hemifrån i 4 månader. Hon ska äta hela tiden, vägrar gå ut, kissar på golvet, fräser åt de andra katterna. Är på allt som på nåt sätt är mat vilket innebär att man inte kan lämna någon mat obevakad på köksbordet. Och så vill hon vara nära, nära och bli klappad massor och samtidigt blir det för mycket. Jag vet inte vad jag ska göra.

6 kommentarer:

Linda sa...

Köp Feliway och sätt in uttaget. Kattknark som lugnar ner dem. Det är deras hormon som de sätter sin lukt med som finns i Feliway. Genom att sprida den dofteni huset som bara katterna uppfattar så lugnar de ner sig. Det luktar "dem" helt enkelt. En flaska räcker för ca 70 kvadratmeter. Jag ska köpa en refill när lönen kommer för Agnes är lite pipig igen och verkar orolig.
De finns att köpa på Djurkliniken i Eskilstuna men borde väl finnas hos andra veterinärer närmare dig också tror jag.

Anonym sa...

Feliway är absolut det bästa. Fast jag måste säga att jag blev riktigt glad igår av att höra att hon kommit hem igen!
Mina katter skulle bli alldeles för bortskämd med mys om vi alltid hade bokklubben hos mig ;)

Nisse sa...

Linda och Therese
Tack för tipset. Det ska jag testa.

Ja det är skönt att hon är hemma. Att inte veta var hon är och hur hon mår är jobbigt.

Har ni mysransonering hemma hos er? :0)

Anonym sa...

Japp, för Nike går alltid i första hand och tar det mesta av myset. Då är det bara pussar kvar till lillan och hon vill hellre ha klappar hon med ;)

Anonym sa...

Jag undrar verkligen vad de gör när de är borta så länge. Var sover de? Hur mår de? Längtar de inte hem?

Nisse sa...

Kim - ja om man visst. Vi har undrat så vad hon gör... och varför hon går iväg. Hon gör ju det av fri vilja.