torsdag, oktober 11, 2007

Snö på ingång?

Kon (stuten) som drack ur vattentunnan sprang runt på vår tomt hela dagen och kvällen i går. Jag orkade inte jaga in honom i hagen igen. Men när han för fjärde gången puttade på parabolen så bilden försvann så var det bara att ta på sig stövlarna och mota in honom i hagen. Han har gödslat gräsmattan duktigt så nästa år växer det säkert jättebra - fläckvis.

I morse var det vinter. -4 grader. Hurr och burr och vilken jädrans tur att jag köpte vinterjackor till barnen igår. På radion sa de att det kan komma snö fast jag vet inte om de menade här. Jag vill gärna ha snö för att det är fint och kul med snö men det kan få vänta tills vinterdäcken kommit på bilarna.

Jag är för övrigt lite sjuk. Det började i går eftermiddag med halsont och huvudvärk och i dag känner jag mig rejält mosig. Får väl se vad det blir av det. Jag hoppas på att jag är för frisk för att bli alltför sjuk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har nog god hand med kossorna.

Ja, det är kallt! Halsduken och vantarna åkte fram i morse.

Hoppas du är för frisk för att bli sjuk.

Anonym sa...

Kossor är stora :0)

Tack, jag ska göra mitt bästa för att inte bli för sjuk.

Linda sa...

De är läskiga.
Fast vad roligt det lät det där du skrev att han puttade på parabolen. Jag kan se er sitta i soffan hela familjen och sen mellan varven stöna "näääe nu har kossan puttat på parabolen igeeen"