tisdag, oktober 02, 2007

Babbelnisse

Eftermiddagen har bestått av att skjutsa Will och hans klasskamrater till ett studiebesök tillsammans med några andra föräldrar. Jag insåg då att jag har blivit social. Eller kanske det bara är en tillfällig topp, det återstår att se. Jag brukar mest vara social tillsammans med folk jag känner väl men nu babblar jag med alla som den värsta skvallerkärringen. Alltså inte nödvändigtvis skvaller då utan mer det fenomenet - en kvinna som pratar med allt och alla. Det är rätt trevligt. Det är inte lika trevligt att stå vid sidan om och inte veta vad man ska säga så jag är bara glad över den nya utvecklingen och hoppas den håller i sig.

Det kan ju också bero på att jag måste vara social i mitt jobb och att jag jobbar ensam mycket och därför tycker det är kul att prata när jag har möjlighet.

Värre var det dock på finskan i går. När fröken frågade vad jag jobbar med - på finska - så blev jag stum. Men jag fick lära mig säga att jag har ett eget företag. Minulla on oma yritys. Minä myös opiskelen suomea. Kim, är det rätt?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var helt rätt. Jag hade själv inte kommit på ordet "yritys" men det är det det heter.

Nisse sa...

Vad bra att ha dig som språkkontrollant.

Linda sa...

Kanske du fått bättre självförtroende efter studier och av att fått igång företaget?

Du..jag mejlar dig angående rapporten snart.

Nisse sa...

Ja det ligger nog nåt i det. Jag kollar brevlådan.