måndag, april 28, 2008

Våren





Min värld här hemma är VÅR just nu. VÅR med stora bokstäver. Tag några miljoner vitsippor, tusen fåglar av olika sorter, späda björkblad, blåsippor, tussilago, gullvivor, humlor, fjärilar, myror, ljumma vindar, vårbäckar och rör ihop det och häll ut det i en trevlig skog, placera ut några åkrar och en sjö och ställ ett rött hus mitt i alltsammans. Eller kom hit istället.

Vi hade ett lodjur på tomten förra veckan och en igelkott. På åkern nedanför huset är det fullt av gäss och tranor brukar spatsera omkring lite varstans. Sjön är full av fåglar, grodor och allehanda insekter. Vildsvin har bökat på åkrarna och i skogen. Jag hörde en uggla en kväll. Bävern fäller träd längs med ån.

Våren är bäst.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh va härligt med vår ,då blommar det på alla sätt. Plocka en stor godluktande bukett till ert köksbord med vår. Kramis...

Linda sa...

Fästingarna då....

"ryser"

Anonym sa...

Anonym - eller så sätter jag mig själv mitt i blommorna istället :0)

Linda - jo dom kommer också, men det goda överväger

Anonym sa...

Fint!
Det känns som sommar. Jag var tvungen att ta av mig byxorna nyss när jag kom in för jag var så varm!

Anonym sa...

Kim - fast jag vill nog ha vår först, sommaren får komma sen :0)