måndag, april 28, 2008

Dagens ungdom?

När jag åkte hem från Finland så tänkte jag att jag skulle lägga mig en stund i hytten och vila. I hytten mittemot höll ett ganska stort gäng ungdomar till. De verkade arga och irriterade och så var de fulla och högljudda.

Rätt som de var började de skrika rövhål, rövhål, rövhål! Och en liten stund senare kom en kvinna som verkade vara någons mamma och skällde ut dem och frågade vad de hade med "henne" (dottern?) att göra.

Hade de roligt? Är ungdomar så här? Har de alltid varit så här?

Jag såg också en 18-årig tjej (jag hörde henne säga att hon var 18) som var stupfull (klockan var halv 3 på eftermiddagen). Hon dansade för sig själv utanför en pub och sjöng (falskt och högt) och flörtade med varenda kille som gick förbi. Hennes kompis satt vid ett bord och log lite åt henne.

Den här tjejen hade i alla fall roligt och var oförarglig. Fast hon mådde nog inte så bra lite senare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är därför jag så ofta uttalar mig negativt om ungdomar. Såna är det! Ohyfsade och störiga!

Anonym sa...

Kim - ja, tydligen. Jag rör mig sällan på såna ställen så jag visste inte.