torsdag, april 03, 2008

Händelserik dag för en som bor på landet

Det var en intressant dag igår. Först var jag på stadshuset, där har jag inte varit på många år. När jag gick därifrån så blev jag utskälld av en cyklist som trodde han skulle köra på mig. Det trodde inte jag så jag fattar inte riktigt vad han gormade åt. Min telefon hängde sig så det inte gick att höra något i den, lite småjobbigt när man försöker ringa. Det löste sig genom att jag stängde av den och satte på den igen. Sen träffade jag min syster och vi gick på spa. Jag fick helkroppsmassage med enbärsolja. Mycket skönt. Efter några timmars trevlig tillvaro tog vi en runda i grannbutiken som säljer ost och choklad. Och så hämtade jag tapeter som jag beställt. Vi ska tapetsera om i hallen.

Sen kom vi till parkeringen och upptäckte att vi både fått böter. Skoj. Inte. Löjligt att få böter på en parkering där inte ens hälften av platserna är upptagna och där man inte behöver lägga i några parkeringspengar. Men tydligen får man bara stå där i två timmar och vi stod ju längre.

Sedan var det dags för skrivarträffen. Vi blev fyra stycken, en kompis, en kändis bror och en gammal lärare som jag inte träffat på 20 år. Det var en mycket trevlig kväll med intressanta diskussioner om skrivande.

Sen brummade jag hemåt och mötte inte mindre än fyra stora, konstiga insekter. Som splaschade på min vindruta och gjorde att jag knappt såg något. Inte gick det bort med vindrutetorkarna och spolarvätska heller. Istället blev det värre. Men hem kom jag i alla fall.

Jag somnade sött strax efter klockan tio och vaknade mindre sött några timmar senare av att någon drog mig i örat och pickade på örat. Det var en feberrusig Will som drömde mardrömmar om diskmedel i hela rummet. Jag drog ner honom i sängen och somnade om. Och vaknade av jag låg illa och att han hade armarna på mitt huvud. Gå och lägg dig i din säng, väste jag åt honom och så somnade jag om när jag fick mer plats igen. Och vaknade klockan tre av att telefonen ringde. Erks chef. Så fick jag lyssna på ett samtal om maskiner och rör och jag vet inte vad innan jag fick somna om igen.

Dags att åka på möte ser jag. Undrar om den här dagen blir lika spännande.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det var sannerligen en händelserik dag! Även för oss som bor i stan.

Anonym sa...

På nämnda parkering är de som hökar!
Står ju ofta där eftersom mina dagars upphov bor nära.
Tips.......
Stå på Kungsvägen istället. Du vet lilla snutten från rondellen mot lasarettet. Gratis o inga p vakter.
23 murklor blev det när jag lånade p plats hos dej.
Mötte grinig typ vid bommen som ifrågastatte vad jag gjorde på "fel" sida bommen!!!!!!!!
Vadå, jag gick!

Anonym sa...

Kim - ja kanske jag borde frångå mitt lantisperspektiv :0)

Helena - Aha, tack för tipset! Vad var det för nån trist typ? Där får väl vem som helst gå.

Linda sa...

Jag fick en idé om att vi kanske skulle gå på intressant föreläsning nästa torsdag som Sara Molander arrangerar. Sen kom jag på att det är vernissage på museet nästa torsdag kväll också. Två kvinnliga konstnärer som verkar jättehäftiga. Ett bra tjejband ska spela då också. Föreläsningen som Sara anordnar handlar om genus i konsten...eller något i den stilen, det är gratis och de bjuder t om på lite lättare mat. Vad säger du? Jag ska fråga Therese vad hon tycker, kram

Anonym sa...

Låter intressant Linda!

Anonym sa...

Bruden!
Nu har du snart haft en HÄNDELSERIK hel vecka!
Vad står på?
Vad händer?