torsdag, april 17, 2008

Knörvel

Helt plötsligt ska jag bli fotograferad och vara med i en tidning. Bara en pytteliten tidning men det är nervöst i alla fall. Jag skickade in en kort artikel och då tyckte de att jag borde vara med på bild. Och jag som inte alls är van att någon annan än jag själv fotograferar mig. Hur ska det gå? Vad ska jag ha på mig?

Jag går runt med ett konstant knörvel i magen. Som tur är så är det inte så mycket och inte speciellt jobbigt. Jag har ju lugnat ner mig rejält. Men det sitter där och påminner mig. Knörvlet har fler orsaker. Förstås finlandsresan men också jobbsituationen. Mina kunder verkar inte förstå att jag inte har mer än 24 timmar per dygn och att jag ska åka bort en vecka utan tillgång till dator. Jag har hört av mig till alla det berör och sagt att jag åker på lördag så om de vill ha sakerna i tid så har jag bara den här veckan på mig. Och nu är det bara i dag kvar för i morgon har jag flera möten. En kund har inte alls hört av sig, en annan skulle höra av sig i dag fick jag reda på igår och en tredje ringde i går kväll. Vilken framförhållning folk har. Tycker de att jag ska jobba hela vägen till båten? Jag vill gärna hinna umgås med min familj också lite innan jag åker. Och det vore kul om jag hann packa.


Fast blogga hinner jag ju!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ju skitsnygg. Så det kommer nog gå jätte bra med lite foto. ;-)

Nisse sa...

Oj här får man anonyma beundrarkommentarer :0)

Men tackar!

Anonym sa...

Klart du får... Hoppas allt är bra ! Kramis

Anonym sa...

Du har hemliga beundrare.
Visst är det mysigt. :)

Nisse sa...

Jaa... mer såna tack!

Linda sa...

Åh du måste berätta vad det är för tidning. Jag blir så nyfiken. Förresten glöm inte min champagne och choklad hihi.

Anonym sa...

Åh det är en lokal liten blaska, inte mycket att hänga i julgranen.
Japp, påminn mig med sms.