söndag, april 20, 2008

Rapport från öster

Hotellet har datorer som man får använda fritt! Trevligt, trevligt. Så jag kan rapportera från Finland.
Båtresan gick bra fast det var ett gäng vilda killar som bodde granne med mig. De tjoade friskt i några timmar när jag skulle sova. Jag sov i alla fall rätt okej och hittade till bussen i morse och åkte till hotellet.

Har gått runt på stan och tittat. det mesta är stängt på söndagar. Men jag hittade en marknad där jag åt lax och så gick jag på bio. Filmerna här har tydligen både svenska och finsk text. Är ju bra. Jag har hankat mig fram på svenska eftersom många här pratar svenska. Men jag borde nog öva på att prata. Mest har det varit blygheten som fått mig att fråga om de pratar svenska istället för att ens försöka på finska. Fast jag har tänkt ut vad jag ska säga innan.

Lite ensamt har det varit i dag. Jag saknar min familj. Men det blir nog bättre i morgon då kursen startar. Hoppas jag.

God natt från Åbo.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Trodde inte du skulle kunna blogga alls under vistelsen.

Hoppas nu att du har det riktigt bra.

Nisse sa...

Jag har det bra. Det är kul men mycket.