torsdag, april 10, 2008

Äventyr

Jag saknar vardagsäventyr. Bara nåt lite som händer ibland. Något annorlunda man gör. Fast ikväll ska jag på föreläsning och även titta på konst med Linda och Therese. Det blir ju lite äventyr i alla fall. Och så åker jag ju snart till Åbo och det blir ett äventyr det med.

Men den där spänningen som ibland uppstår mitt i vardagen. När man får fylla på förråden med nya upplevelser. Det har varit för lite sånt ett tag. Jag har ens inte varit på bio på länge. Jag skulle vilja åka lite bergochdalbana tror jag. Alltså inte på en sån på tivoli. Fast med rätt känslor.

Det får mig att minnas ett tillfälle för några år sedan då vi fick en invit till dogging. Om ni inte vet vad det är så kan ni googla på det. Nyfikna som vi är så åkte vi dit. Några vilsna själar åkte runt, en tjej var förbannad för att hennes kille lämnat ut fel adress, vi bytte några ord med inviteraren och ett gäng i en van. Sen åkte vi hem. Så kan det gå. Inte speciellt upphetsande men ändå en kul grej. Ett litet äventyr i vardagen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men herregud! Jag visste inte vad dogging var!
Nu vet jag.

Och jag vet vad du menar! Lite äventyr i vardagen, så man känner att man lever.

Imorgon ska jag på björnbar. Det var några år sedan sist så det blir nog något av ett äventyr.

Anonym sa...

Och jag vet inte vad björnbar är.

Du har rätt, man måste påminnas om att man lever ibland.

Anonym sa...

Håriga äldre bögar.

Jag är ju hårig och gammal och bög så jag ska lämna de ungdomliga klubbarna bakom mig och testa nya marker. :)

Anonym sa...

Inte är du väl gammal heller... men nya marker är spännande.