tisdag, april 22, 2008

Godnattrapport från en tröttis

Det finns en katt på hotellet. Ovanligt med katter på hotell. tänk om en gäst är allergisk. Fast det verkar de inte bry sig om. Och jag tycker det är ganska skönt. Alltså att de kan ha katt, inte om de inte bryr sig.

Intensivt i dag med. På eftermiddagen hade vi någon slags sammankomst då universitetet bjöd på lite ätbart och så fick vi sjunga finska vaggvisor. Sedan var det dags för barrunda. Först gick vi till Svarte Rudolf, en restaurangbåt. Vi fick sitta ute och det var kallt och måsarna bajsade på oss. När alla druckit upp gick vi till Skolan. Det var ett trevligt ställe. Men sen gick jag och en annan tjej tillbaka till hotellet. Jag orkar inte. Det är så himla mycket så tillslut tar det stopp. Men jag har faktiskt konverserat (mycket knaggligt) på finska i dag. Och lärt mig att man säger valko viini eller puna viini om man beställer vin.

Många trevliga människor är det här och jag gillar Åbo skarpt. Ska definitivt göra stan oftare och inte bara åka igenom på väg till sommarstugan.

Nu natti. Nukku hyvin.

3 kommentarer:

Linda sa...

Vad bra att du har kul. Det ska bli intressant att höra dig berätta om det när du kommer hem, kram

Anonym sa...

Gott att höra att du har det bra.
Nu har nog hemlängtan lagt sig och du kan njuta ordentligt. :)

Anonym sa...

Ja mycket bra här. Men skönt att åka hem också. Sova i egen säng.