tisdag, mars 04, 2008

Rubrik

Lite mindre stressigt med jobb. Jo det var då det. Nu är det full fart igen. Fast egentligen inte så att det är stressigt utan bara mycket att göra. Jag är lugn och fin för det mesta. Ska strax i väg på ett möte, sen hem då det kommer en kund som ska bli fotograferad. I morgon ska jag till Enköping på kundmöte och på torsdag skulle jag vara hela dagen på ett möte med kommunen. Inte jobbmöte dock. Men jag ska nog bara åka dit på förmiddan för sen måste jag hem och fixa. Min käre make fyller 40 i helgen så det är städning och bakning som gäller. Och lite annat fix. Men så har jag ju också jobb som måste göras vid datorn. Håller på med en logga till ett företag. Fick till en riktigt snygg logga tyckte jag och kände mig nöjd. Bad några andra titta på den och de tyckte också den var bra. Så även kunden men kunden ville också ändra lite. Och det är den där lilla ändringen som sätter griller i huvudet på mig. Själva poängen med loggan försvinner ju om jag byter ut den grejen. Och då sitter jag där alldeles för länge och funderar och testar och lägger ner mycket mer tid än jag kommer att få betalt för.

I går skrev jag upp 18 saker på min att göra lista. Jag har strukit sju och en halv. Bara att jobba på. Därför jag inte bloggar så flitigt.

Jag är glad att solen lyser så fint utanför mitt fönster och att jag har en ljudbok i bilen så jag kan lyssna när jag åker till kunderna. Man får passa på att ha sina pauser när man kan. Men jag älskar mitt jobb. Och jag vill inte söka något annat jobb. Fast ändå envisas folk med att skicka jobbannonser till mig. Jag kanske måste börja tjäna pengar så de förstår att det är på riktigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Asch! Det ÄR på riktigt. Nu får de ta och kamma sig!

Hoppas allt går fint för dig i veckan och att 40-festen (om det nu blir någon rejäl sådan) blir KALAS! :)

Anonym sa...

Ha ha... du har så roliga uttryck!

Tackar, ja jag hoppas på en skojig fest och en bra vecka dessförinnan.