torsdag, mars 27, 2008

Äntligen börjar det röra på sig

Nu börjar det hända saker. Hoppas bara att andra också tar till sig. Mättat fett är inte farligt, ät smör och var glad och låt bli de farliga margarinerna.

Läs här till exempel.

Becel ska ju vara så himla nyttigt men visste ni att Becel sänker kolesterolet i blodet genom att skada cellmembranen så att kolesterolet i blodet "rusar" dit för att rätta till felet och därför blir kolestorolnivån i blodet lägre.

Dessutom så är högt kolestorol inte alls farligt som man trott. Läs boken Fett och kolesterol är hälsosamt.

Har ju också varit tal om det farliga glutamatet vilket jag tycker är toppen. Hoppas nu bara att folk börjar tänka efter.

Vad vi äter spelar stor roll. Ät så naturlig mat som möjligt så kommer du också att må bättre.

Se bara på mig. Jag moffar riktigt smör varje dag, äter massor av ägg, äter så mycket ekologiskt och närproducerat jag kan och så naturlig mat som möjligt. Och jag mår toppen och går ner i vikt utan att behöva räkna kalorier, points eller något annat trist. Det enda jag räknar är kolhydrater. Är det mer än 5 % kolhydrater i något så äter jag det inte. Alla kolhydrater är sockerkedjor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aftonbladetartikeln hade jag helt missat. Tack!

Anonym sa...

Jag blir så förvirrad. Man kan ju inte lita på någonting. :(

Anonym sa...

Förut litade jag på allt och alla men inte mådde jag bättre av det. Nu är jag skeptiskt till det mesta och det känns faktiskt bra. Lugnare på nåt sätt. Nu kan jag istället ta till mig argument och tänka själv. Då är det också lättare att genomskåda lurendrejerier och osäkerhet.