onsdag, mars 19, 2008

Muskler

En mycket trevlig konsekvens av min kostomläggning är att jag har fått muskler! Jag upptäckte det för lite sedan. Av någon anledning skulle jag spänna armen och undrade vad det var som bullade ut. Jo, en muskel! Jag visade Erk som också märkte skillnad. Och jag har inte tränat. Inte ett dugg. Men det är allmänt känt att kolhydratfattig kost med mycket fett och protein ger muskler utan träning så det är inte så förvånande. Fast mycket häftigt.

Nu är jag ju långt i från en bodybuildertyp. Det är liksom inget som syns annat än för invigda. Invigda är alltså de som tidigare känt på mina armmuskler och de är ju ganska lätträknade. Men ibland så spänner jag armen lite i smyg och klämmer på min muskel. Nu ska bara fläsket bort också så kan jag glassa runt sen och känna mig vältränad.

Ibland ber jag Erk spänna sina armmuskler och då känner jag på dem, tittar och njuter. Det finns inget vackrare än en lagom vältränad armmuskel som är spänd. Den lena huden som skuggar sig snyggt och vinkeln. Jag ska fotografera det någon dag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tålde benen utan probelm. Men begriper inte varför matte har ransonerat dom. Typ stoppat en massa smarriga ben i frysen av alla ställen!
Ska få dom sen...........är inte sen väldigt snart?

Nisse sa...

Det var värst vilken snål matte du har :0)
Förresten kan du få fler om du vill för vi har kvar som vi inte får plats med i frysen.

Anonym sa...

GRATTIS ! Hs en underbar helg med mycket ägg ;-) Påskkram.....

Anonym sa...

Hahaha. Något som "bullade ut". :D
Muskler... jojo!

Anonym sa...

Detsamma Anonym!

Kim: Jo men... fint som snus med lite muskler :0)